Meldregeling en klachten
Meldregeling GZB
Wij hechten veel waarde aan het op een gelijkwaardige en zorgvuldige manier omgaan met elkaar en onze middelen, in lijn met onze identiteit. Daarom willen wij transparant zijn over onze gedragscode, wat wij verstaan onder misstanden en grensoverschrijdend gedrag, en hoe wij hiermee omgaan. Hiervoor verwijzen we u naar de beslisboom.
Het melden van klachten, misstanden of grensoverschrijdend gedrag
Loopt u tegen iets aan bij de GZB, en kan óf wil u dit niet onderling oplossen? Iedereen die in aanraking komt met de GZB kan een klacht, misstand of grensoverschrijdend gedrag melden. Een melding van een klacht kan via het meldloket worden gedaan. De melder ontvangt binnen twee werkdagen een bevestiging van ontvangst.
Bij een klacht wordt de melder binnen tien werkdagen na ontvangst door de verantwoordelijke geïnformeerd over de opvolging hiervan. Bij een melding van een misstand of grensoverschrijdend gedrag wordt zo snel als mogelijk besloten over een nader onderzoek. De melder wordt binnen tien werkdagen over dit besluit geïnformeerd. Een nader onderzoek zal binnen drie maanden worden afgerond, waarbij de melder op de hoogte wordt gehouden van de voortgang.
Externe Klachtencommissie
Ons
streven is om een melding eerst in overleg tussen de melder en de betrokkene
binnen onze organisatie op te lossen. Daarom bieden wij u eerst de mogelijkheid van klachtopvang en klachtbemiddeling aan. Hoe dit werkt, leest u in het document meldregeling en in het document klachtenregeling.
Is de afhandeling van de
klacht niet naar tevredenheid, dan is
er de mogelijkheid om uw klacht schriftelijk voor te leggen bij de externe onafhankelijke klachtencommissie.
U kunt uw klacht rechtstreeks voorleggen aan de externe klachtencommissie door deze schriftelijk in te dienen bij:
Klachtencommissie GZB, HGJB, IZB en de Herberg
t.a.v. de secretaris dhr. I.C.A. Tahaparij
E-mail: ica.tahaparij@gmail.com
Telefoon: 06 - 53 34 98 27
Binnen een week ontvangt u een bevestiging en wordt u geïnformeerd over de verdere gang van zaken. Het reglement van de Onafhankelijke Externe Klachtencommissie en meer informatie over de werkwijze, vindt u hier.
Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van de melding. Eventuele kosten voor bijstand en advies zijn echter voor rekening van de melder.
Loket voor klachten en meldingen
Loopt u tegen iets aan bij de GZB, en kan of wil u dit niet onderling oplossen? U kunt digitaal, op schrift, telefonisch of mondeling contact met ons opnemen. U kunt het postadres gebruiken indien u anoniem een melding wilt doen.
Geef in uw bericht duidelijk aan welke situatie voor u van toepassing is:
- Ik heb een klacht
- Ik wil advies over een situatie
- Ik heb een vermoeden van een misstand
- Ik wil grensoverschrijdend gedrag melden
- Ik wil contact met een vertrouwenspersoon
Om uw bericht correct af te kunnen handelen vragen wij u de melding te voorzien van de volgende contactgegevens:
- Relatienummer (indien bekend)
- Voornaam
- Achternaam
- Telefoonnummer
- Kerkelijke gemeente (indien van toepassing)
Contactgegevens meldloket
Contactpersoon:
Ruth Vlot (Teamleider HR)
Postadres:
Postbus 28, 3970 AA Driebergen
Telefoonnummer:
0343 – 512 444
E-mailadres:klachten@gzb.nl
Contactgegevens vertrouwenspersonen:
Koos
Snaterse: ksnaterse@gzb.nl
Charissa
Holwerda: cholwerda@gzb.nl